Click here for Myspace Layouts

Tuesday 3 April 2012

Keluarga Berjasa

Langit semakin gelap menandakan hari akan hujan.Aku danabang dalam perjalanan pulang dari kedai.Tiba-tiba,aku terdengar bunyi anak kucing mengiau-ngiau. Aku menarik tangan abang ke arah bunyi itu.Alangkah terkejutnya kami apabila melihat seekor anak kucing tercungap-cungap di dalam longkang. Aku terus menyelamatkan anak kucing itu.Aku membalut badannya yang menggigil kesejukan dengan bajuku. Apabila kami tiba di rumah,hujan turun dengan lebatnya.Aku terus membawa anak kucing ke dapur dan mengeringkan anak kucing itu dengan sehelai tuala. Ayah membawa sepiring susu untuk diberikan kepada anak kucing itu.Kami sekeluarga hanya memerhatikan perilaku anak kucing yang comel itu. Oleh sebab kami tidak mempunyai binatang peliharaan,ibu dan ayah membenarkan kami memelihara anak kucing itu.Mulai hari itu,tinggallah Tomu bersama kami sekeluarga. Nur Farisha Alini.

No comments:

Post a Comment